در ماه‌های گذشته سرقت‌های کوچک از قبیل سرقت از داخل اتومبیل‌ها و جیب‌بری، موبایل‌دزدی و کیف‌قاپی‌ها افزایش یافته است و آمار ناجا هم این افزایش را تایید می‌کند.

مونا رمضانپور/رئیس پلیس تهران گفته است که ۵۰درصد سارقانی که در سه ماه گذشته دستگیر شدند، هیچ سابقه‌ای نداشتند و بار اولی است که به این اتهام دستگیر شده‌اند. این گزارش برای چند ماه گذشته بود که منتشر شد اما از آن روز تاکنون سرقت در کوچه پس کوچه های تهران بیشتر شده است و مردم در خیابان ها و کوچه ها احساس امنیت نمی کند با توجه به اینکه روزانه باندهای سارقین دستگیر می شود اما این باندها مانند قارچ دوباره سرباز می کنند.

بیکاری، تورم و فقر دزدی را افزایش داده است

مصطفی اقلیما، رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی درخصوص اینکه چرا آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرده است به خبرنگار ما گفت: مسائل اجتماعی در بلند مدت به وجود می آید، در ۴۰ سال گذشته دستمزدها نسبت به تورم کاهش داشته است و خانواده ها فقیرتر از قبل شدند. بیکاری، تورم، فقر باعث شده تا دزد متولد شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به تعطیلی کارخانه ها و بیکاری بیشتر شده است از طرفی مردم چیزی برای از دست دادن ندارند دزدی می کنند به قول خودشان اخرش چه اتفاقی رخ میدهد زندان آخر خط دزدی است دیگر این زندان را به جان می خرد تا خانواده اش گشنه سر بر بالشت نگذارد این فاجعه اجتماعی تا انتخابات بعدی ادامه دارد.

شعارهای روحانی درحد شعار

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی درباره اینکه روحانی به شعارهای انتخاباتی خود عمل نکرده است گفت: روحانی زمانی که روی کار آمد به احمدی نزاد گفت شما با افزایش قیمت دلار جامعه را به نابودی کشاندید و فاجعه ایجاد کردید الان آقای روحانی دولت شما چکاری انجام داد؟ در این ۷ماه آخر دولت شما قرار است چه فاجعه اجتماعی رخ دهد؟ سلطان سازی ها و با افتخار اعلام کردن سلطان ها و گرانی چه چیزی رخ می دهد ؟ مردم متوجه گرانی می شوند اما کاری از دستشان برنمی آید آقای روحانی با افتخار از افزایش قیمت ها سخن نگوید؟

افزایش مالیات فقر به وجود آورده است

وی در ادامه درباره اینکه چرا مردم روی بر دزدی می آورند گفت: وقتی دولت مالیات را افزایش می دهد مغازه دار هم جنسش را گرانتر به مردم می فرشد تا آن مالیات را پرداخت کند با این فاجعه انسانی که در حال رخ دادند است چه اتفاقی خواهد رخ داد معلوم نیست. ماموران نیروز انتظامی چند باند را بازداشت کنند تا مشکل دزدی حل شود با بگیر و ببند دزدی تمام نمی شود با کار و از بین رفتن فقر و تورم مشکل دزدی حل می شود متاسفانه ما به جای حل آسیب های اجتماعی صورت مسئله را پاک می کنیم .

آگهی هایی که فقط پول دریافت می کنند

مصطفی اقلیما در باره آگهی های استخدامی که هزینه دریافت می کنند اما استخدام نمی کنند نیز افزود: وقتی اداره های ما آگهی استخدام میزنند نگاه به توانایی یا مدرک ندارند فقط هزینه استخدام و آزمون را از مردم می گیرند و نهایتش می گویند شما قبول نشدید چرا رییس جمهور و وزرایش پاسخگو نیستند در حال حاضر باید مسوولین پاسخگو افزایش آسیب های اجتماعی باشند.

شایسته سالاری تنها راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی درپایان راهکار تمام آسیب های اجتماعی را اینگونه باین کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها وقتی رییس جمهوری انتخاب می شود به رییس جمهور گوشزد می کند که شایسته سالاری و پاسخگویی در قبال مردم مهمترین گزینه ها است اما رییس جمهوران به صحبت های مقام معظم رهبری گوش نکردند مردم به سخنان رهبری گوش می کنند امید به روزی که مسوولین به گفته مقام معظم رهبری گوش کنند و شایسته سالاری در کشور داشته باشیم.