ذبیح اله علایی کارشناس مسائل سیاسی از شاخصه‌های اقتدارهر کشور داشتن نیروهای مسلح قوی می باشد .فرار رسیدن ۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که همواره بعد از انقلاب حامی و گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی می باشدرا پاس می داریم .پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به اهداف مد نظر در افکارعمومی این […]

ذبیح اله علایی
کارشناس مسائل سیاسی
از شاخصه‌های اقتدارهر کشور داشتن نیروهای مسلح قوی می باشد .فرار رسیدن ۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که همواره بعد از انقلاب حامی و گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی می باشدرا پاس می داریم .پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به اهداف مد نظر در افکارعمومی این سئوال مطرح است: که آیا اسرائیل دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد یا خیر؟
آنچه از شواهد پیدا است رژیم صهیونیستی در داخل ساختاری شکننده را در حال تجربه می باشد .حمله به غزه چهره این رژیم را بیش از پیش در جامعه بین‌الملل دچار مشکل کردوچهره این رژیم کاملا تخریب ،تا جای که بعد از آفریقای جنوبی، مکزیک و شیلی هم دادخواست علیه اسراییل داده‌اند و اینها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط قرار گرفته در حالی که نتانیاهو در این ماجرا تنها نبوده و کمک‌های بی‌دریغ آمریکا و اروپا را هم داشته است و اینها را وقتی کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که نتانیاهو دستش خالی است. علاوه بر این امنیتی را که فکر می‌کرد برای مردمش تامین کرده محقق نشده و افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی در بدترین شرایط بر ضد نتانیاهو می باشد.
نتانیاهو با تمام کشتاری که انجام داده و کمک‌های نظامی و سیاسی که دریافت کردنتوانست شرایط را در داخل و در بین مردم خودش آرام کند. بدنه اجتماعی اسرائیل از ابتدا مخالف جنگ و درگیری بود، و در مقابل حماس قوی‌تر از گذشته عملیات انجام می دهد. نتانیاهو تلاش می‌کند تا جای ممکن به کمک آمریکا جبهه‌های جدید باز و می خواهد به این شکل غرب را به خاطر سیاست‌های غلط خود وارد عملیات جدیدی کند، این شرایط برای آمریکا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است اصلا خوب نیست زیرا برهم خوردن امنیت خلیج فارس بخصوص درگیری با کشوری قدرتمند مثل ایران باعث افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در جهان خواهد شد واین افزایش قیمت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اصلا به نفع بایدن نمی باشد.از شواهد و نظرسنجی که در داخل آمریکا انجام شده پیداست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ قطعا پیروز است. محبوبیت بایدن به زیر ۳۷ درصد رسیده است و نتانیاهو هم باید خود را برای محاکمه از سوی مردم اسراییل و دادگاه‌های جهانی آماده کند؛ بدنه اجتماعی اسراییل آماده است که او را محاکمه کنند و تصور این است که ادامه حمایت آمریکا از نتانیاهو ریسک بزرگی است.
علاوه براین ایران تهدید کرده است که اگر اسرائیل اقدامی انجام دهد با تلافی ده برابر روبرو خواهد شد.
به نقل از منابع خبری” (هاآرتص) با اشاره به بحران اقتصادی بزرگی که رژیم صهیونیستی از آن رنج می‌برد با حمله به ایران این وضعیت منجر به شعله‌ور شدن مجدد اوضاع و اعتراضات دوباره در اسرائیل خواهد شد.اسرائیل امروز در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد ، و وزارت خارجه اسرائیل سه پارچه شده است.”
بعد از حمله وحشیانه به غزه ساختار سیاسی نظام اشغالگر صهیونیستی دچار تزلزل شد .در همین خصوص نتانیاهو بعد از عملیات وعده صادق از مسئولین خواست که هیچ اظهار نظر ی در خصوص حمله به ایران نکنند.
مع الوصف حمله موشکی ایران به اسرائیل این باور غلط را درهم شکست ،که نفوذ موشکی به درون قلمرو اسرائیل توسط هر دولت یا هر کشوری غیر ممکن نیست.این حرکت پس از ۶ماه از واقع ۷اکتبر بدترین شکست ارتش و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به رغم برخورداری از کمک های دول غرب و اشراف به ظاهر اطلاعاتی می باشد.
ایران ثابت کرد آسیب زدن به اسرائیل از طریق نظامی امری ممکن و قابل اجرا می باشد.این حمله باعث شد اسرائیل از اقدامات متقابل صرف نظر کرده ،زیرا باورهای مردم اسرائیل از اینکه گنبد آهنین قابل اتکا می باشد،با نفوذ موشک های ایران به آسمان و مناطق اشغالی اسرائیل شکسته شد.رژیم صهیونیستی که تا دیروز با باورهای غلط خود اطمینان داده بود که این کشور در پناه‌ گنبد آهنین در امنیت به سر خواهد برد برای مردمش این باور تبلیغات غلط نقش بر آب شد.
وترس حمله‌ های دیگر از طرف ایران ، اسرائیل را از اقدامات دیگر باز خواهد داشت.
از آن طرف هم اروپا نمی خواهد پس از اکران جبهه جدیدی در خاورمیانه برای خود باز کند و لذا سعی می کند خود را از اقدامات احمقانه اسرائیل بدور نگه دارد.

  • نویسنده : ذبیح اله علایی