داستان تکراری نابودی صنایع مادر و تولیدی ایران از دوره اصلاحات بدین سو است. با وجود اعتراضاتی که کارگران انجام میدهند باز صنایع مادر درحال نابودی هستند چرا که هیچ توجهی به آنها نمی شود مانند نی شکر هفت تپه و... که کارگرانش هر روز به نشانه اعتراض کار نمی کنند اما سرمایه گذار آن مجموعه توجهی به این اعتراضات ندارد.

مونا ربیعیان/ حتی رییس قوه قضاییه هم تمام تلاشش را برای اینکه صنایع کار خود را از نو شروع کنند انجام میدهد اما فایده ای ندارد چرا که این صنایع مثل دومینیو نابود می شوند.

اگر اعتراض ها عادلانه باشد مسوولین نیز باید پاسخ دهند

محمدصادق مشایخ؛ کارشناس اقتصادی درخصوص اعتراض های مردمی برای افزایش حقوق و بیکاری به خبرنگار ما گفت: تجمع اعتراضی نشان از یک جامعه دموکراسی دارد و این یعنی جامعه در حال باغ شدن می باشد البته سازمان های مربوطه که به آنها اعتراض می شود اگر عادلانه باشد این اعتراض باید پاسخگو باشند و به آن رسیدگی شود اما اگر عادلانه نباشد نمی توان توقع پاسخی هم داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اعتراض و اعتصاب در یک جامعه؛ نشانگر جامعه دموکراسی و مردمی است درخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد و اگر اعتراض آنها درست و عادلانه باشد تامین اجتماعی و مسوولان وظیف دارند که پاسخگو باشند.

ورود سیکل معیوب اقتصادی در کشور

این کارشناس اقتصادی درباره سیکل معیوب اقتصادی نیز بیان کرد: کشور ما ناخواسته وارد یک سیکل معیوب اقتصادی شده است مانند ماجرای هفت تپه که اگر به ان توجه می شد و سرمایه گذاری روی ان صورت می گرفت می توانست یکی از بزرگترین تامین کننده قنو شکر و محصولات زیر ربط آن باشد اما به دلیل یک اشتباه این کارخانه نابود شد و به جای آن شکر و قند و محصولات وارد کردیم که باعث شد تا کارگران هفت تپه را خانه نشین کنیم.

وی در ادامه از گرفتاریهای اقتصادی گفت: درحال حاضر رییس جمهور نمی تواند بین گرفتاری های اقتصادی به وجود امده یکی را انتخاب کند و به ان رسیدگی کند حتی قوه قضاییه نیز به کمک رییس جمهور برای حل بحران اقتصادی امده است اما آیت الله رییسی نیز وقتی وارد کارخانه های نیمه تعطیل می شود نمی داند چه کاری باید کرد و این یعنی حتی قوه قضاییه هم برای جلوگیری از صنایع مادر مانده است.

نابودی صنایع مادر به نفع چین

این کارشناس اقتصادی از نابودی صنایع مادر به خبرنگار ما گفت: البته درحال حاضر صنایع مادر ما زیر مجموعه چین شده است و این می تواند آغاز نابودی صنایع ایرانی باشد البته فصاد اقتصادی در کشور بیشتر از قبل رونمایی می شود و صنایع مادر ما به دلیل همین فسادهای قتصادی که به نفع چین و دیگر کشورها است نابود خواهد شد

محمدصادق مشایخ در پایان از ۳۰ میلیارد قاچاق در کشور خبرداد: درحال حاضر حدود ۳۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود دارد و این قاچاق ها سازمان یافته عمل می کنند دولت بعد باید توان و قدرت مبارزه با این قاچاقچیان را داشته باشد و احتیاج به یک زیربنایی درست برای جلوگیری از قاچاق داشته باشد.